Oamenii si industria – impreuna
Sa refacem siteul www.tipoghid.ro intr-o forma moderna, dupa ce am renuntat la cel tiparit, sa il actualizam, a insemnat reactivarea unor emotii si ambitii din trecut legate de a aduce oamenii si industria impreuna.
Cand am fondat ATT – Asociatia Tipografilor, sloganul pe care l-am folosit cativa ani a fost: People & Industry – Together.
“Refacem siteul, dar nu oricum. Ci cu mai multa lumina, culoare si utilitate“.
Sa fi facut doar un alt site clasic cu firme tipografice in el nu avea sens. Sunt deja destule. Iar daca as fi renuntat, as fi pierdut toata viziunea pe care o aveam candva, cu privire la un portal bogat in date, dedicat industriei poligrafice, serviciilor publicitare si conexe. Ar fi insemnat sa renunt la visul meu.
Stiam bine ca daca iesi pe piata cu un produs care nu se diferentiaza clar de celelalte cu ceva specific, poate inseamna esec. Asa ca am incercat din nou sa fac un portal diferit fata de un director clasic de firme.
Am esuat in cateva randuri sa il facem sa fie asa cum ne-am dorit.
Firme de webdesign si programare ne-au spus ca e prea complicat asa cum ne dorim sa fie, ca nu stim exact ce vrem, ca ne schimbam ideile prea des si ca asa ceva necesita mult timp, iar ei au si alte proiecte multe din afara tarii. Si uite asa, ne lasau sa asteptam. Saptamani, luni, ani. Alte incercari, alte nereusite. Uneori este foarte dificil, dar in acelasi timp inveti multe lucruri care te ajuta pe viitor.
Am fost la punctul de a abandona proiectul acesta si implicit cel international, deoarece se leaga intre ele. (Mai avem pe rol un proiect interesant.)
Lucrasem la cateva proiecte de geo-marketing si mapping de la firma Micromapper, pe care le-am implementat cu succes la cateva multinationale. In acest context am prins drag de sistemul de cautare si afisare pe layere, pe straturi.
Uite asa am inceput sa ma gandesc ca am putea implementa acest gen de cautare spatiala pentru partenerii Tipo Ghid. Am fost entuziasmati chiar. Pur si simplu dai click pe o categorie si iti apar pe harta doar firme din acea categorie. E FANTASTIC! Dai click sa vezi doar o categorie intr-un anumit oras al tarii si ai rezolvat intr-o secunda. E SUPER!
Am profitat din plin de timpul petrecut la proiectele de geo-marketing si mapping, invatand in cativa ani multe lucruri importante si interesante.
Am intrebat cateva firme din domeniul poligrafic daca le-ar place stilul asta, daca ele vad ca fiind ceva util si frumos. Unele nu inteleg foarte bine despre ce e vorba, nu le intereseaza in mod special, altele insa m-au aprobau. Acestia din urma au devenit si primii clienti in acest nou site.
Este inca mult de lucru pana sa ajungem la punctul in care putem spune ca acest portal este pe deplin exact asa cum vrem, dar lucrurile au prins contur si asta conteaza pentru noi.
Am face asta zi de zi, cate putin chiar si daca nu am fi platiti, deoarece este parte din viata noastra. Este ca un hobby. Efectiv vrem sa facem asta.
Mereu am vrut sa vad industria poligrafica si serviciile publicitare impreuna, sa isi etaleze ofertele, brandul, personalitatea, intr-un spatiu generos, aerisit, prietenos si inteligent. Acesta este motivul principal al re-editarii portalului nostru. Iar de acolo inainte, trebuie sa il transformam intr-un business profitabil.
In ultimul timp am inceput sa luam diverse proiecte web din domeniul poligrafic. Fie ca este vorba de consultanta in dezvoltarea tipografiei, de marketing online, SEO, reclame diverse, sau de servicii de web, branding, reusim sa avansam cu brio proiectele partenerilor.
Am preluat si PR-ul pentru o tipografie importanta din Cluj si Mures. Suntem in discutii avansate cu o tipografie mare (de ambalaje) din Bucuresti pe marketing in UE, pentru cresterea vanzarilor la export. Scriem in germana, engleza si franceza.
Multe alte firme -tipografii si furnizori- ne solicita informatii despre cum ii putem ajuta in zonele care tin de comunicare, branding, social media, online, evenimente.
Daca lucrati in domeniul poligrafic in special sau domeniile conexe acestuia si aveti nevoie de serviciile noastre, suntem bucurosi sa va ajutam.
Am inceput sa folosim un slogan motivational care este si indemnul nostru catre firme:
“DO SOMETHING TODAY THAT YOUR FUTURE SELF WILL THANK YOU FOR.” (Fa astazi ceva pentru care viitorul insusi iti va multumi.)
Autor, Vasile Nemeș
Business Consultant & Leadership Strategist
Senior Project Manager & Writer la www.tipoghid.ro
- Aveti de spus o frumoasa poveste tipografica?
- Doriti consultanta pentru dezvoltarea afacerii dvs?
- Doriti sa va promovati eficient tipografia sau atelierul de productie publicitara?
Imi puteți scrie la email: info@tipoghid.ro