Cauta
Filtreaza rezultate
Firme
Numai rezultate exacte
Cauta in titlu
Cauta in continut
Cauta in comentarii
Cauta in de

Sa fac un blog?

Sunt tipograf. Sa imi fac un blog?

Multi tipografi isi pun intrebarea aceasta si majoritatea dau raspuns imediat. Nu isi fac blog. De aceea la 100 de websiteuri ale tipografiilor verificate de noi  am gasit doua bloguri din care unul era neactualizat de 5 ani iar celalalt de 9 luni. 

Toti specialisti in marketing sugereaza ca un website trebuie sa fie insotit de un blog.

Unii spun chiar ca regula nr. 1 la un site -care este deja facut dupa criteriile de baza- este sa aiba un blog in care sa scrie regulat informatii specializate. Un articol lunar ar fi ideal, chiar daca nu suntem specialisti in condei.

Iata deci ca si daca nu suntem foarte buni in arta scrierii, este bine sa asternem ganduri si informatii in care suntem specializati si care pot ajuta vizitatorii siteului nostru. In plus, odata cu asta, robotii de la Google vad mai bine pagina web si conform cu algoritmii lor ne duc, treptat, tot mai in fata la rezultate cautari.

Ideea mea e ca daca ai un website dar nu ai blog sau ai un blog care nu este neactualizat de 5 ani, nu e bine. Nu esti scriitor? Nici nu trebuie sa fii. Eu cred ca oricine poate sa se exprime cat de cat in asa fel incat poate sa fie inteles pe subiectele din domeniul sau de activitate principal.

Poate nu ai timp. Asta o cred.

Dar poti ruga si tu un coleg din firma sa te ajute, sau as putea sa te ajut eu. Iar daca esti si client Tipo Ghid, o fac aproape gratuit impreuna cu cateva sfaturi care sigur iti vor ajuta siteul sa fie mai bine vazut. In fine, cu mine sau cu altcineva fa ceva in privinta aceasta. Asta e ideea. Nu iti lasa siteul fara blog si nici blogul nu il lasa balta, daca il ai deja.

Sa imi fac deci un blog?

Este o intrebare retorica. Da, desigur ca eu imi voi face. Am si inceput. Uite deja scriu desi nu am terminat nici jurnalism si nici nu pot spune ca sunt talentat. Dar imi dau silinta. 

Sa iti faci si tu un blog? Desigur. 

Cum am reusit eu? Simplu. Nu caut scuze sa nu scriu, ci caut motive sa o fac. Astfel ma motivez singur pentru ca asa cred eu ca trebuie sa mearga lucrurile. Nu vreau sa ma opresc din cauza unor limitari personale sau imperfectiuni care tin de ‘n‘ factori. Tot ce trebuie sa fac, este sa ma asigur ca ceea ce scriu este corect, obiectiv, este util si ajuta pe altii care sunt interesati de aceste lucruri. Si desigur, sa caut sa reduc la minimul posibil eventualele greseli gramaticale. Mesajul este important. Iar o tipografie sau firma apropiata acestui domeniu trebuie sa aiba multe de spus. Acela este mesajul catre public, potentiali clienti, catre curiosi si cu siguranta este benefic. Nu scriem de dragul scrisului, ci de dragul informatiei valoroase lansata in online.

Dar despre ce voi scrie?

In primul rand eu voi scrie despre lucrurile la care ma pricep, invatate in ultimii 15 de ani si desigur care sunt in armonie cu misiunea si scopul portalului www.tipoghid.ro.

Asta cred ca trebuie sa faci si tu. Sa scrii despre ce ai invatat din experientele tale de viata, de munca, relatii si de afaceri. Ai fost la o expozitie. Scrie. Ai reusit ceva interesant. Scrie. Ai esuat sau ai facut o greseala care te-a costat. Scrie. Precis ai multe lucruri de spus.

Eu am vazut si am auzit despre multe lucruri frumoase, utile si interesante din lumea tiparului. Am si eu o traista plina cu povesti frumoase de spus din istoria firmelor, a liderilor, a unor manageri inteligenti, a catalogului Tipo Ghid, dar si a Asociatiei Tipografilor la care am fost initiator, fondator si CEO timp de aproape 9 ani. Imi pun ordine in ganduri, le astern, le dau drumul. 

Fiind conectat atat de mult timp cu o parte importanta a industriei poligrafice si publicitare nu poti sa nu vezi chestii faine de vietii, de munca si relatii. Nu toate lucrurile au fost roz in perioada asta, se stie, dar cred ca este un lucru extraordinar sa amintesc, sa public online si in carti, momentele pretioase ale unor oameni curajosi si harnici, a caror memorie si mostenire nu trebuie sa se piarda odata cu trecerea timpului. Aici vreau intervin eu.

Doresc sa public online si in carti, momentele pretioase ale unor oameni curajosi si harnici, a caror memorie si mostenire nu trebuie sa se piarda odata cu trecerea timpului.

Voi scrie si despre lucruri in care m-am specializat mai mult in ultimii 10 ani si pe care le-am implementat la mai multe tipografii cu succes. Si anume, idei utile despre marketingul modern, PR, branding, reclame de tipografii, promovare, publicitate in industria poligrafica, evolutie tehnologica web si tipar, echipamente, intalniri, lidership, cursuri vanzari, evenimente, targuri. 

Voi scrie despre oameni si firme cu care am avut onoarea sa ma intalnesc, sa fac afaceri, sa colaborez. 

Voi ruga si prietenii din industrie sa scrie despre ceea ce ei stiu sa faca mai bine. 

Sunt multi specialisti care ne vor ajuta prin informatiile lor puse aici pe tapet.

Imi amintesc de discutiile cu Rudi Kamla –Odihneasca-se in pace!– de la TPP, care ar fi vrut sa aiba timp sa scrie lucruri interesante. El a fost jurnalist inainte de a fonda/prelua tipografia de la Sura Mica. El ma invita mereu la restaurant la masa cand eram prin Sibiu si imi povestea intamplari interesante si hazlii din jurnalistica si tipografiile din Sibiu.

Radeam cu gura pana la urechi. Pacat ca acum nu mai este printre noi.

Aici sunt alaturi de Rudolf Kamla, la mijloc si Puiu Galos, in dreapta, la Odorheiu Secuiesc

Tot la fel, am petrecut timp de calitate si cu alti prieteni directori si proprietari de tipografii.

Mai demult am editat si tiparit 30 de numere a ziarului lunar Tipograful Transilvan, de prin anul 2003 pana in 2005 si el a apreciat si sustinut ziarul. Si alti colegi din ATT scriau regulat la ziar.

Imi place sa citesc istorii. Sa analizez situatii si perspective. Sa imi iau notite cand ma simt inspirat. Uneori a fost bine, alteori a fost greu, dar nu asta conteaza la final. Asa e viata. A fost adevarat, a fost frumos. Asta este esenta. 

Ganditi-va. Fiecare tipografie are istoria ei, povestea ei fantastica, lupta ei de zi cu zi, are ingerii si demonii ei, esec si succes, intunerec si cer senin.

A fi tipograf este o mare provocare. O tipografie nu e o simpla afacere. Este un proces mult mai complex decat pare la prima vedere.

Nu sunt tipograf, desi am avut o mini tipografie pe langa editura, dar va invit sa scriem fiecare dintre noi cate un gand dedicat acestei marete personalitati: TIPOGRAFUL. Tipograful roman. Evolutia lui de la acel muncitor la literele de plumb, la managerul general al propriei tipografii. Cu istoria lui zbuciumata, dar prin care a razbit. Si inca razbate. 

Desi tipograful de astazi nu este ceea ce a fost in urma cu 40 de ani, totusi situatia este uneori este mult mai grea deoarece acum nu au crescut doar posibilitatile ci si provocarile. Pare paradoxal, dar nefiind tipograf am putut sa il urmaresc din exterior si interior cu multa atentie si sa il apreciez, poate chiar mai mult, decat se apreciaza el insusi. Tipograful este un spirit nobil. El are o breasla. Are un sens. Are un loc de cinste in societate. A daruit mult lumii.

Propun ca impreuna sa pastram viu spiritul sau si sa nu permitem alterarea lui doar pentru ca am ajuns in secolul 21 si suntem super-tehnologizati.

De acord?

De la meseria de tipograf s-au tras si celelate meserii, joburi, legate de productia publicitara, de furnizori, de media in general. Asa ca “marele tipograf”, merita onorat cu varf si indesat. Sa mergem deci in directia pozitiva a vietii, a muncii si afacerilor.

Voi scrie si despre evolutia acestui portal. Desigur ca am inca multe de facut la el. Trebuie sa fie un site deosebit si diferit. Altfel, nu are rost sa il refac. 

Noul www.tipoghid.ro nu trebuie sa fie doar o alta lista de firme tipografice, ci o comunitate vie, colorata, in care se aduna toti jucatorii industriei sa isi etaleze brandul, ofertele, promotiile, istoria, compania, oamenii, pasiunile, frumusetea si mofturile (utilajele). 

E un proces lung sa transform un catalog tiparit intr-un site online. Iar apoi site-ul, intr-un portal profesionist care sa reprezinte o industrie.

Te invit sa faci parte din aceasta comunitate prin articole, ganduri, branding, reclama. Te invit sa scrii, sa dai idei, sa ne spui povesti interesante si sa nu lasi sa se piarda gandurile bune si frumoase in negura trecerii timpului.

Autor, Vasile Nemeș

Business Consultant & Leadership Strategist

Senior Project Manager & Writer  la www.tipoghid.ro

  • Aveti de spus o frumoasa poveste tipografica? 
  • Doriti consultanta pentru dezvoltarea afacerii dvs?
  • Doriti sa va promovati eficient produsele si serviciile?

Imi puteți scrie la email: info@tipoghid.ro


Lasa un comentariu

Back to Top