Cauta
Filtreaza rezultate
Articole
Pagini
Firme
Numai rezultate exacte
Cauta in titlu
Cauta in continut
Cauta in comentarii
Cauta in de

Investitia în fericirea oamenilor

Un lucru bun pe care il observ la companiile din domeniu poligrafic, pe langa cele enumerate in alte articole, este acela ca dupa ce au investit multi ani in utilaje si echipamente, au inceput sa investeasca tot mai mult si in oamenii lor, in echipe.

Ma refer in special la partea de dezvoltare personala a angajatilor si la dezvoltare departamente.

Pentru a face fata provocarilor si pentru a fi in rand cu evolutia lumii poligrafice si economice in general, era imperios necesar sa se produca aceste schimbari, aceste investitii in oameni.

Priviti cu atentie cat de mult marketingul, vanzarile, comunicarea, lidershipul, brandingul, social media au evoluat si ca nu mai sunt azi aproape nimic din ceea ce erau in urma cu doar cu 10 ani. Cand realizezi asta este bine sa nu mai stai pasiv.

Au crescut semnificativ solicitarile din partea unor firme din Tipo Ghid pentru a le ajuta echipele pe partea de vanzari, marketing si comunicare.

Asadar, anul acesta cateva companii tipografice si de productie publicitara din Cluj, Brasov, Timisoara, si Bucuresti au decis sa investeasca in echipele lor si la multe din cursurile organizate m-au invitat ca trainer si speaker. Le multumesc pentru increderea acordata.

Pentru ca am lucrat timp de peste 15 ani cu sute de tipografii, am, devenit si formator intre timp, imi este usor sa tin cursuri de vanzari, marketing si comunicare. Am invatat sa vorbesc mai pe “limba” lor, limba pe care ei o pot intelege foarte bine. 

La doua dintre ele am tinut si cursuri de lidership asertiv pentru administratorii si proprietarii afacerii, pentru managerii tipografiilor. Asta este ceva cu totul special. Ii felicit si le doresc mult succes.

Am vazut multe esecuri si succese in domeniul poligrafic.

Am invatat bine lectiile de viata si de lidership pe care trebuia sa le invat. Am inceput sa citesc si sa studie despre lidershipul suprem inca din anul 2003, cand au aparut in Romania primele carti ale lui John Maxwell, apoi si Bryan Tracy, Jim Rohn si altii.

Dar atunci era greu sa aplici in practica ca sa faci diferenta. Aceste carti pareau literatura SF.

In timp m-am apropiat mai mult de carti.

Am fost “obligat” sa invat, ca sa pot depasi anumite situatii dificile si sa evoluez. Asa am ajuns sa studiez lidershipul in mod intensiv. Daca as fi tratat cu seriozitate precis as fi evitat acel episod dureros al esecului editurii. Dar in ultimii aproape 10 ani asta am facut. Am investit in mine, in dezvoltarea mea personala.

Asa am ajuns la concluzia ca liderii din tipografii pot invata acum tehnici simple prin care isi pot ajuta echipele sa devina mult mai bune, mai performante si mai fericite. 

Acum una din frazele magice ale liderilor, care este considerata si cea mai inteligenta intrebare a secolului 21, este: “Ce pot face pentru voi ca sa deveniti mai buni, mai performanti?” Orice lider care pune inteligent aceasta intrebare nu va esua niciodata. 

 

Aceasta imagine ne spune despre diferenta dintre un sef si un lider, conform cu viziunea marilor invatati ai vremii. Lidershipul asertiv, relational sau empatic, este noul stil de a conduce companiile. 

 

“Liderii slabi pot deveni mai buni, iar cei mai buni pot deveni conducatori extraordinari”, ne spune John Maxwell. Acest adevar teoretic se poate aplica acum chiar si in Romania. Nu fara greutati in anumite situatii, dar este posibil.

Chiar daca exista motive de indoiala, eu zic sa ramanem pozitivi pentru ca in multe directii lucrurile sunt mult mai bune acum.

Vad asta tot mai des in tipografii si am mai spus-o in alt articole. Multi manageri si directori de tipografii au devenit mai inteligenti, flexibili, maturi si mai fericiti decat erau in urma cu 10 ani. 

Este adevarat ca unii nu vor sa creasca, dar asta este alegerea lor persoanala care trebuie respectata.

Dar tot mai multi realizeaza ca nu pot sta pasivi la acest trend de evolutie si dezvoltare personala.

Voi scrie un articol intreg despre interesantul univers al lidershipului modern si eficient.

Am invatat multe lucruri in ultimii 10 ani si sunt sigur ca daca am fi cunoscut aceste lucruri si inainte multi dintre noi am fi ocolit experientele dureroase ale pierderii afacerii, a unui faliment, divort, plecarea angajatilor de baza si desigur pierderi financiare semnificative.

Acum pregatesc un curs de “happiness pentru o tipografie cu 40 de angajati. Da, un curs despre a invata oamenii sa fie fericiti. 

Aceste cursuri de fericire au inceput sa se dezvolte in SUA in anii 90, in special dupa ce au fost publicate studii cu date concrete despre productivitatea crescuta a muncitorilor si performantele ridicate a angajatilor care sunt mai fericiti, care sunt mai pozitivi.

Din acest motiv au aparut treptat, inca din anii ’90, sali de ping-pong, teren de baschet, sala de fitness si piscina la locurile de munca a angajatilor firmelor din High-Tech si nu numai. Asadar nu doar constientizarea ci si micile bucurii constante produc fericirea.

Incredibil, dar acestea au devenit cele mai mari si puternice firme din lume si au obtinut cele mai bune cotatii ca brand de angajatori. Orice tanar viseaza sa lucreze la Google, Yahoo, AOL, Facebook, etc.

Studiile ne spun ca diferenta majora este data de faptul ca oamenii fericiti privesc responsabilitatile, familia, munca si viata, ca pe niste experiente creatoare necesare si frumoase, nu ca obligatii. Iar esecurile si provocarile vietii fie personal fie profesional, sunt privite ca fiind niste lectii utile si importante de viata, fara sa dramatizeze situatia.

Deci psihologia practica in secolul 21 ne recomanda sa invatam sa fim fericiti pentru viata in sine, pentru ceea ce suntem noi insine ca fiinte umane si pentru cei din jurul nostru, nu pentru anumite performante sau circumstante.

Succesul afacerilor, relatiilor de calitate, cat si starea materiala buna, trebuie sa fie privite ca si bonusuri la fericirea personala prezenta, existenta deja in propria viata. Fericirea deci poate contribui la dezvoltarea personala, a relatiilor si la ridicarea calitatii vietii.

Imi place aceasta filozofie simpla si practica de viata si afaceri si eu personal am adoptat-o mai ales pentru ca aduce plus valoare, intr-un mod atat de simplu.

Acum, cu atatea resurse de dezvoltare personala, fiecare dintre noi poate sa isi creasca influenta in compania lui, in relatii de afaceri sau personale de calitate.

Fiecare poate contribui investind in fericirea oamenilor, pornind de la fericirea personala si de la o conducere bazata pe lidershipul asertiv, empatic.

Va amintiti de ziarul editat de noi “Tipograful Transilvan”?  Cum se vede in imagine deja din anul 2003 vindeam carti ale lui John Maxwell unor manageri de tipografii. Eram pasionat inca de atunci.

Daca transpunem totul in lumea poligrafica nu este greu sa ne amintim cata pierdere financiara si relationala poate sa aduca un lider sau un masinist offset nefericit, nemultumit si neinteles.

Am facut un chestionar in tipografii chiar si acolo unde nu am tinut cursuri si media de fericire este la nota 4,5 din 10. Liderii companiilor au dat mereu note mari, pentru ca ei se simt fericiti, dar multi dintre angajatii lor au dat note sub 5. E o mare diferenta. Uneori e o mare prapastie, dar care poate si redusa si creat un pod pe care sa exista comunicarea asertiva, empatica.

(Intr-un loc mi-au spus ca nu vor sa spuna ce nota ar da, ca sa nu jigneasca. Intalnesc si rautati uneori. Situatia nu e atat de grava dar unii tind sa dramatizeze.)

Concluzia mea este ca lidershipul modern ne bate la usa. Acesta poate aduce multe schimbari in bine, la nivelul companiei si in plan personal. 

Acesta este trenul schimbarii. Expresul cresterii personale si profesionale este in gara. Va invit in vagoane.

Sa aveti parte de o calatorie fericita!

Autor, Vasile Nemes

 

 

 

 

 

Business Consultant & Leadership Strategist 

Senior Project Manager la www.tipoghid.ro

  • Aveti de spus o poveste tipografica frumoasa sau interesanta?
  • Aveti nevoie de consultanta pentru dezvoltarea afacerii dvs?
  • Doriti sa va promovati eficient tipografia sau atelierul de productie publicitara?

Imi puteți scrie la email: info@tipoghid.ro


Lasa un comentariu

Back to Top